Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WV Hoi Ton,
Leuk dat je hier reageert, de genoemde foto is de enige informatie die ik heb van jouw model.
De P100 is inderdaad een geweldige kist om te zien en de vleugelvorm (ik heb een voorliefde voor negatieve pijlstelling) speelt daar zeker een rol bij.
Kun je wat meer vertellen over jouw model (spanwijdte, gewicht, setup, vleugelprofiel, functies, etc.)? |
hoi wouter,
het is leuk om na 20 jaar weer terug te komen op de interesse, die bij mij toen ook was, toen ik de eerste foto zag van het zeer byzondere model van de bugatti. jaren geleden is er een tentoonstelling geweest van alles wat de famillie bugatti gemaakt heeft. die was in de beurs van berlage in a"dam en daar hing mijn bugatti tussen de peperdure auto"s, meubels ect.
ik heb nog wat gegevens :
gewicht +_ 4.5 kg. spanweidte 2,00 meter, hoogte richting en rolroeren.
onderzijde licht grijs, boven donker groen / antraciet.
de bouw was best moeilijk, omdat ik geen vleugelprofiel op het a-4e kon vinden. ik heb gekozen voor een symetrisch profiel. alles was dus erg risicovol, om iets te doen, met de vraag : vliegt het wel !
het vloog dus wel, en het was heel mooi gezicht om de bugatti te zien vliegen.
het onderstel had ik eerst star gemaakt, maar dat brak bij de eerste landing af. ik heb er toen een van verenstaal gemaakt. dit moest erg lang zijn i.v.m. het kielvlak.
ik ben begonnen met piepschuim-romp, daarna heb ik een mal gemaakt.
toen was het een makkelijke opgave, om een romp te maken.
de twee vleugel,-en motorschotten heb ik eerst van karton , en daarna van triplex gemaakt.
de vleugel-kern is van piepschuim gemaakt
in die tijd is van de eerste vluchten een video gemaakt. enkele mensen dachten, dat de bugatti niet gevlogen had, ik heb het bewijs van wel !
in die tijd heb ik geprobeerd een zijdelingse scharnieren te maken. dit wel gelukt, maar ik durfde deze scharnieren niet toe te passen. ik heb gezien dat ze nu van kunststof gemaakt worden. ( op deze site ).
ik denk dat ik nu iets over de bouw van 21-jaar geleden verteld heb, en dat mijn verhaaltje bijdraagt aan de zin om dit mooie model te gaan bouwen. groeten van ton poppelaars.