Dit weekend stond de Pitchbrothers smackdown in Denemarken op de
agenda, een evenement waar ik en Tjerk ons al een aantal weken op aan
het verheugen waren.
Woensdagochtend ben ik richting Hengelo gereden, en vervolgens hebben we daar
een aantal vluchtjes gedaan, gewoon een beetje lopen spelen. Niets bijzonders
geoefend verder, lekker van het zonnetje genoten en ik was blij dat alle heli's het
goed deden zodat ik in Denemarken geen problemen zou hebben.
Donderdagochtend hadden we gepland om stipt 8 uur te vertrekken voor de ruim
700km richting Denemarken. Om kwart over 7 's ochtends zat ik nietsvermoedend rustig een broodje te eten
terwijl Tjerk vast iets in de auto wou zetten. Na 5 minuten kwam
hij terug met het bericht:
"Dit ga je nooit geloven, er is een ruit van de auto ingeslagen"
In eerste instantie geloofde ik dit ook niet, maar helaas bleek het echt waar te zijn.
Gelukkig stonden alle heli's binnen in huis, het enige wat nog in de auto lag was mijn
gereedschapstas en de blikjes drinken. Dat gereedschap ben ik nu dus kwijt en daar
baal ik nogsteeds flink van.
Na een flinke scheldpartij gelijk al het glas uit de auto opgeruimd, carglass gebeld voor
een vervangende ruit en de auto ingeladen. Gelukkig konden we gelijk geholpen worden
en waren we om half 10 op weg naar Denemarken.
Verder verliep de reis zonder problemen en we arriveerden om half 7 's avonds op het
terrein. Het zag er allemaal goed uit, en nadat we onze tenten hadden opgezet
had ik nog wel zin om even te vliegen met de Logo 400.
In eerste instantie leek alles goed te gaan maar na ongeveer 1.5 minuut viel plotseling
de motor uit, blijkbaar wil een hacker motor niet lekker samenwerken met een Jive regelaar.
Gelukkig de heli zonder verdere schade kunnen landen.
Omdat ik toch nog een vluchtje wou doen de Logo 600 gepakt, en die deed het zoals
gewoonlijk prima.
Pitchbrothers Dag 1, Vrijdag
Vrijdag was het weer niet al te best, het waaide erg hard en het was steenkoud.
Om een uur of 11 heb ik een vluchtje gedaan met de Logo 600 en zelfs met de power
die daarin zit had ik moeite om de wind te compenseren. Gelukkig was er een grote
partytent met een hoop heaters dus opwarmen was geen probleem.
De vader van Sebastiaan Duus (een andere Mikado piloot) had mijn vluchtje met de
Logo 400 gezien, en herkende het probleem met de Hacker motor. Sebastiaan die later
die dag arriveerde bracht een scorpion motor voor mij mee zodat ik alsnog kon vliegen
met de 400. Vrijdag in de namiddag de motor in de heli gezet en er een keer mee gevlogen,
de heli bleef nu gewoon de hele vlucht netjes vliegen.
Pitchbrothers Dag 2, Zaterdag
Zaterdag was de wind een stuk minder, maar nu spetterde het zo nu en dan.
Zaterdagmiddag hebben we met de 4 Mikado piloten (inclusief ikzelf) een aantal
demo's gegeven met 4 Logo 400's tegelijk in de lucht. Het eerste vluchtje was wel even
wennen aangezien ik zoiets nog nooit had gedaan.
Het 2de vluchtje was een stuk cooler, Florian Otzman had het volgende bedacht:
Sebastiaan Duus zou inverted hoveren boven de asfaltstrip, Nico Niewind, Florian en ik
gingen vervolgens grote hurricanes vliegen en als we dan boven het asfalt kwamen
deden we een bladescrape, vervolgens iets omhoog om de heli van Sebastiaan te ontwijken
en vervolgens nog een bladescrape.
In theorie klonk dit erg lastig, maar het was nog best uitvoerbaar

De bladen van onze
Logo 400's waren na de vlucht niet echt bruikbaar meer maar het was wel enorm gaaf om
te doen. Als het goed is staat dit ook op film dus die houden jullie nog tegoed.
Ook heb ik zaterdag nog 2maal met de Logo 600 gevlogen, het eerste vluchtje ging goed
maar bij het 2de vluchtje raakte de staart de grond tijdens een tictoc waardoor er een
tailblad beschadigde, snel de motor uitgezet en de heli geland zonder verdere schade.
Pitchbrothers Dag 3, Zondag
Zondag was het geweldig weer, helaas moesten Tjerk en ik om een uur of 2 weer richting
huis vertrekken maar daarvoor toch nog een vluchtje kunnen doen met de Logo 600.
De terugreis verliep zonder problemen en ik heb een geweldig weekend gehad!

Zeker een aanrader en ik denk dat ik er volgend jaar weer naartoe ga.
Totaal deze week: 14 ( 9 Logo 600 - 5 Logo 400)
Totaal 210: 173