Weer een stapje verder. Ik ben nu bezig met somige panelen de uitstraling te geven dat ze veroest zijn. Tevens spuit ik ook al wat schaduw effect waar de klinknagels moeten gaan komen.
Zoals gewoonlijk begin ik eerst met het afplakken van het paneel.
Vervolgens heb ik een kleur gemaakt op basis van dekkend wit. Hierdoor blijft de aangekleurde kleur goed dekken. Middels tamponeren breng ik dan vervolgens willekeurig vlekken aan. Hiervoor gebruik ik een stukje scotchbrite waar ik een reepje vanaf heb geknipt.
Om een speelser effect te krijgen heb ik ook wat kleine rode en bruine plekjes aangebracht.
Hier heb ik Candy black 50% verdund met reducer wat schaduw aangebracht. Candy is al een transparante kleur en door deze flink te verdunnen moet er behoorlijk wat aangebracht worden voordat je wat ziet. Ik doe dit expres zodat als ik even zit te gapen er niet meteen een zwarte vlek op mijn werkstuk zit.
En toen de tape verwijderd. Shit!! hij is doorgebloed. Maar na er vanaf een afstandje na gekeken te hebben is het eigenlijk nog niet eens zo lelijk. Ik beslis later of ik het zo laat of dat ik het ga repareren.