Hallo Koen,
Uit persoonlijke ervaring sluit ik mij aan bij de vorige posters. Ik heb, nadat ik met een simpele Lama begonnen ben, een poosje gevlogen met een fp Honey Bee. Op een gegeven moment ben ik overgestapt op een T-Rex 250. Lang niet de makkelijkste heli om mee te beginnen vanwege het kleine formaat ( en in het begin is het hoge toerental nogal intimiderend

).
Na een paar batterijen leeg gehoverd te hebben vroeg ik mij onmiddelijk af waarom mensen toch altijd vinden dat fp een goede eerste of tweede stap is. Doordat het toerental varieerd ben je m.i. altijd te laat met corrigeren en is het "knikker op een glasplaat" effect ongekend groot ten opzichte van een cp heli. Een cp reageert door het continue toerental veel direkter. Dat maakt het ontwikkelen van je reflexen ( ik begin dat nu een beetje te merken, dat je "automatisch" begint te reageren) een stuk makkelijker.
Om het betaalbaar te houden zou je een 450 size kunnen overwegen, dat scheelt wel wat in prijs, vooral ook in electronica en accu's bijvoorbeeld.
Laat je niet verlijden tot een een Esky King of zo. Ziet er aantrekkelijk uit, maar is o zo breekbaar en lastig af te stellen. Beter kijk je inderdaad bij Hobbyking naar een goede heli.
Mijn twee centen
Groeten,
Arthur.