Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZamBeZi heb jij nog moeten snijden in die vleugel om de stekkertjes zo achter te laten?
En hoe passen de HXT500/900 servo's in dit model? |
Op de foto kan je het verschil zien tussen een nieuwe en mijn huidige vleugel.
Ik heb verder nog een modificatie aangebracht aan de vleugelborging. Het originele systeem krijgt bij intensief gebruik wat meer speling, wat bij mij na een duikvlucht een scheiding opleverde tussen vleugels en romp

.
Dit betekende gelijk een einde van de romp

.
De keuze moest vervolgens gemaakt worden tussen een nieuwe romp (€ 25,-)of een nieuwe set (€ 58,-). Ik heb maar gekozen voor een nieuwe set.
Om te experimenteren met de vleugelbevestiging heb ik de oude vleugels gebruikt. Basis voor die aanpassing: simpel, goedkoop en hufterproof.
Het idee is om de 2 carbon strips van de vleugels aan elkaar te koppelen.
Hiervoor heb ik een strip aluminium van 20x10x2mm gemaakt en die in het midden van 2mm tapgat voorzien. Hierin gaat een M2x12 inbusbout voorzien van een kunststofring met een diameter van 11mm.
De alu strip wordt haaks boven de carbon strip gelijmt.

De montage gaat op de originele manier. Als extra hoeft alleen nog maar het inbusboutje aangedraaid te worden. Je kan zelf bepalen hoe strak je de vleugels borgt. Voor beginnende vlieger zou ik adviseren de bout niet al te strak aan te draaien.
Wat betreft die servo's, de afmeting in de vleugels zijn 21x23x10(HxLxD)
Gr.
Peet
ps Arthur, hoe gaat het met jouw Merlin?