Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ISOLA2 Mijn laatste romp die ik gebouwd heb ( 1.65 m totaal gewicht 11.5 kg waarvan 7 kg ballast ) heeft een dek van 2 lagen fineer 0.6 mm en alleen in het voorschip in het midden 2 langs stringers van 3 X 15 mm , heeft nog nooit gelekt om maar een idee te geven van hoe licht dat je kunt gaan om de prestaties te verbeteren  |
Ik denk dat ik voor de eerste laag het dunste hout ga nemen dat er is. De dekbalken zien mij er stevig genoeg uit om de romp stijf te maken. Zo heb ik ook een afscherming van het water. Als ik daarop dan een laagje linde leg van 1 op 6 mm zal dit wel genoeg stevigheid bieden en toch een laag gewicht hebben.
Dan had ik nog een vraagje over de winchen. Zijn 2 Hitec 785B's genoeg voor een gezamelijk zeiloppervlak van een dikke halve vierkante meter? En is
dit servo'tje genoeg om een roer te bedienen of gebruik ik hier beter de standaard servo die ik nog liggen heb van bij m'n slepertje die ik enkele jaren geleden gebouwd heb?
Groetjes
P.S. Aangezien de link je niet naar het servo'tje brengt plaats ik er een foto'tje bij
P.P.S. Ik heb nog een bijkomend vraagje over de zender. Ik heb hier nog een 4-kanaals zender liggen van zo'n klein helicoptertje van het merk Graupner. Van de ontvanger die daarbij zat kan ik maar 2 kanalen gebruiken om servo's op aan te sluiten. De andere twee kanalen sturen rechtstreeks de motertjes aan zonder een snelheidsregelaar ertussen. Volstaat het om een andere 4-kanaals ontvanger te kopen en overeenstemmende kristallen (kanaal) te plaatsen, of gaat dit niet? Het is de zender die bij
dit setje zit.
Zou deze
Ontvanger bijvoorbeeld werken?
Groetjes