Tjerk, ik ben het helemaal met bovenstaande eens. Het valt mij alleen op dat toen ik 20 jaar geleden met een heli (probeerde) te vliegen

Cees ook al vooraan meevloog in de F3C klasse. Tevens zag ik dat Joop ook nog rond liep dit zijn de "oude" rotten van het vak en zag een paar nieuwe namen en is het groepje F3C vliegers nauwelijks groter dan vroeger. Daarin tegen was de groep 3D vliegers, in verhouding, veel groter.
Dit viel mij als nieuweling gewoon op en vraag mij daarom af waarom deze klasse maar zo klein blijft, nu heb ik absoluut geen idee hoe dit in andere landen is, misschien is het daar net zo dun bezaaid als hier.
En ik begrijp dondersgoed dat in deze snelle, vette, flitsende, coole tijd de jeugd het 3D vliegen veel spannender vind. Maar als je het F3C wedstrijdvliegen meer onder de aandacht brengt dan verwacht ik zeker meer deelnemers. Vooral als je onderwerpen als "wat is een betaalbare F3C heli" eens uitgebreid behandeld, dan trek je vanzelf mensen over de streep.
De opzet van de sportsman class is in mijn ogen perfect en niets op aan te merken. Dat F3C figuren moeilijk zijn ..oke, maar als ik het 3D vliegen van zaterdag zag...Phoe dat is in mijn ogen zeker niet makkelijker.