Hoi Marc,
Er zijn vast heel veel regels en richtlijnen in adnere topics die je kunt vinden met de zoekfunctie, en ik zou me als ik jou was zeker verdiepen in hoe je een lipo correct behandeld....
Een paar tips.
-op de plank? dan niet vol geladen wegleggen, maar ongeveer op 60%. Je hebt mooie metertjes voor iets van 25 eu die aangeven hoe vol je lipo is, die dingen zijn een must.
-Laden met balancer.
-Niet leeg vliegen, je moet maar net merken dat je regelaar het vermogen terugregelt, dus gewoon in de gaten houden en af en toe ff landen, je leert zo zelf heo lang je kunt vliegen.
-NOOIT kortsluiten.. als je nog connectoren er aan moet zetten, kies goede, die niet op een andere accu passen, die niet los tegen elkaar kunnen en die geen open contacten aan de accu hebben zodat je per ongeluk kortsluiting kunt maken.
houd verder de aanwijzingen op de accu in de gaten, laad/ontlaad stromen etc..
Het loont om gewoon een avondje rond te lezen, je leert er veel van, en iedereen heeft andere tips.
Zo kun je ook ervaringen lezen wat er kan gebeuren als er wat fout gegaan is.
Alhoewel zulke verhalen vertellen hoe gevaarlijk het is etc etc en vaak erg ver gaan zit er een kern van waarheid in. Allemaal dingen die je wel meot weten, en ook in je achterhoofd moet houden...
In een goede volle accu zit gewoon heel veel energie, en daar kun je de raarste dingen mee doen....
|