Deze week de bovenbouw op de romp geplaatst en vastgelijmd, ook een begin gemaakt om de opening tussen de romp en de bovenbouw op te vullen.
Affijn foto's dus,
Allereerst de bovenbouw losgesneden van de basisplaat, hierdoor heb ik een mooie vlakke kant gekregen om vast te lijmen.
Om het vastzetten op de romp eenvoudiger te maken heb ik stalen pennetjes in de bovenbouw gemaakt, het idee hierachter was om de bovenbouw vast te kunnen steken op de styrodure vlakken van de romp.
Na eerst de positie bepaald te hebben van de bovenbouw deze vastgestoken op de romp.
Op de achtervinnen een hulpmiddel bevestigd om te zien of de bovenbouw echt haaks op de romp staat.
Daarna een flinke laag 2 componenten lijm aangebracht en de bovenbouw haaks uitgelijnd, na een nachtje uitharden zit deze permanent verlijmd met de romp.
Om dat gat op te vullen tussen de romp en de bovenbouw heb ik strookjes styrodure gesneden, deze vastgelijmd en gefixeerd met spelden.
De vorm maakt niet echt uit aangezien ik het meeste weer ga wegschuren om een vloeiende overgang te krijgen, er wordt nog een tweede bredere kraag omheengezet, want de overgang moet mooi vloeiend worden.