Zo,
weer heel wat vorderingen gemaakt de afgelopen 3 weken (in vergelijking met de voorgaande maand

).
Beide vleugelhelften zijn nu klaar, motorneus is omgebouwd en realistischer gesneden, laatste belatting aan de onderzijde romp is aangebracht, wielen zijn gedraaid (met remnaven om meer draagvlak op het asje te hebben) en het verenstaal voor het landinggestel is gebogen.
Dat laatste is een rotklusje omdat ik a. geen buigijzertje heb dus alles met tang en bankschroefje doe en b. er rottig kleine oogjes aan 'gelust'moeten worden (voor de opname van het 1 mm asje).
Het totaalgewicht maakt mij redelijk blij, samen nu 18 gram (excl. prop, rubber en bespanning). Niet slecht voor een eerste balsaframe-bouwseltje.
Nu liggen de samengelijmde vleugelhelften te drogen en kunnen de laatste verstijvingsdriehoekjes erin. Het verenstaal van het landingsgestel moet nog aangebonden en vastgelijmd worden en dan kan ik gaan bespannen.
Ik hoop op (zeer) korte termijn nog even mede-forumlid Moerman naar het voorlopig resultaat te laten kijken om nog niet opgemerkte fatale fouten nog vóór het bespannen te ontdekken en hopelijk te herstellen. Daarna het betere plakwerk (oei!, primeurtje)....