Het is een tijdje stil geweest in dit draadje maar ik heb zeker niet stil gezeten. Mijn omgebouwde Trex 600 heeft inmiddels zijn eerste wedstrijd achter de rug en ik vlieg nu dagelijks met deze machine. Nadat ik deze heli eens door een expert heb laten afstellen hovert hij nog stabieler en ben nu de afstellingen voor het rondvliegen aan het finetunen.
Nu mijn heli avontuur geen avontuur meer is ga ik er de komende jaren helemaal voor, mijn doel is om binnen enkele jaren mee te kunnen vliegen in de F3C klasse!! Ik ben dus toch naar een machine aan het kijken die iets meer geschikt is voor de F3C figuren, een 90-er gaat het zo ie zo worden.
Ik heb al heel wat meer info dan ten tijde dat ik dit draadje gestart ben en heb nu twee heli's waar ik waarschijnlijk volgend jaar een keuze uit ga maken. Het eerste uitgangspunt, makkelijk verkrijgbare onderdelen moet ik helaas even laten schieten omdat dat moeilijk gaan worden. De investering blijft wel een issue maar weet nu wel waar ik op moet rekenen en heb ook wel een idee wat voor een set up er in de heli komt.
Mijn keuze zal waarschijnlijk tussen een JR Airskipper en een Hirobo Freya evolution zijn, beide hebben hun voor en nadelen. Misschien zijn er lezers die een van beide in het bezit hebben en hun ervaringen kunnen posten.
Van de Hirobo kan ik veel terug vinden op buitenlandse forums, maar over de Airskipper in electro uitvoering weinig tot niets! Waarom is mij niet helemaal duidelijk want de brandstof uitvoerig is toch wel vrij populair.