Mijn dochtertje van net 5 rijdt haar rondjes met een Revo 1:16 VXL, die zijn hier en daar al prima te verkrijgen tweedehands. Leuke van die auto is dat er een trainingstand op zit voor de kleine meid en dat papa er ook mee kan rijden, kwestie van knopje indrukken en ander profiel kiezen en pa heeft ook veel lol

Zeker op trainingsstand (en de kleine pinion) op twee lipo's van hobbycity (8 dollar per stuk) goed voor een goed uur rijplezier en geloof me, ze leren het veel sneller als je zou denken.
Tis misschien iets meer geld dan je zou willen uitgeven, maar tis echt RC rijden en retesterk en van Traxxas is alles te krijgen.
Kijk voor een 8 jarige naar een auto die niet te groot voor hem is, buiten dat het flink slepen voor hem is met bv een Slash of Rustler (zijn nog erg groot voor hem) is ook het veiligheids aspect wel belangrijk. Ik weet uit ervaring dat ze graag 'stoer' willen doen als ze andere kinderen zien en best vaak tegen iemand op rijden. Geloof me, zelfs een mini Revo kan al flink pijn doen tegen een scheenbeen. Na een tijdje krijgen ze dat wel door en kun je verder kijken, zo rijdt mijn zoontje (bijna 10) ondertussen wel met een snelle Slash.