Bedankt voor het compliment
Hoog tijd om nog eens een update te plaatsen (let wel dit zijn nog steeds updates van de werken die in het verleden zijn uitgevoerd, de bouw ligt nu ongeveer een maand stil wegens "effe iets anders")
Het grote gat in het midden wat bijgewerkt (de onderste hoeken moeten rond zijn en niet hoekig), en het gat van de rechter koplamp groter gemaakt :
Is een heel verschil met de linker :
Bij de 1/1 Beurlys loopt het gat nog verder naar buiten, er moet dus nog een flink stuk gevijld worden :
Daarna flink zitten boren en vijlen. Ik wou eens kijken of het lukt om de koelsleuven in de voorklep te maken.
Eerst malletje uit plasticard gemaakt om de gaten te boren :
En dan met een slijpschijfje en een tandarts-boortje de sleuven gemaakt :
Daarna het gat bijvijlen, en dat ziet het er zo uit :
Nu nog 14 te gaan
De sleuven zijn ook aan de rechterkant open gemaakt, hier en daar moet nog wat geplamuurd en geschuurd worden :
En de gaten van de opklapbare lampen zijn dicht gemaakt, hiervoor heb ik 0,5 mm messing plaat gebruikt. Ze zijn gelijmd met CA, ik hoop dat het mooi glad gaat zijn na het plamuren en schuren :
Volgend stap is het aanbrengen van de "platen" aan de bovenkant van het grote gat. Best wel een moeilijke klus denk ik. Er loopt een dikke plaat in het midden, en aan beide zijkanten zit er een plaat met ronde hoeken die afloopt naar de voorklep :
Eigen foto
Flink wat zitten plamuren en schuren, en er een laagje primer opgezet om te kijken waar het nog moet bijgewerkt worden.
Op het eerste zicht, ziet het er best goed uit :
Maar er zijn toch nog wat kleine kieren die dicht moeten :
Aan de beide zijkanten is ook nog wat werk :
Groeten, "Wet Sellery"