Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hawser Beste Arie,
Ik ben watersporter (zeiler) en ik ril bij de gedachte dat er een rib van 5.5 m met 80 km/u voorbij komt. Ik maar denken dat je iets met veilgheid had, nu begrijp ik dat je een goede band met de KNRM (nodig) hebt....80 km/u....brr...ik hoop niet dat je ze nodig zult hebben na een kleine korsluiting! (of een ander!)
grt
Hawser |
Hallo Hawser,
ja ik heb een goede band met de KNRM en gelukkig hun nog nooit nodig gehad, wel vele andere watersporters geholpen die minder gelukkig waren.
Ik snap heel goed dat zeilers een iets andere kijk op snelle boten hebben als wij.
Maar vergis je niet er zijn zeilboten die sneller gaan dan mijn rib en of die zeilboten zo veilig zijn........ik weet het niet lees onderstaand berichtje maar eens;
De merkwaardige zeilboot die op de foto's hierboven staat afgebeeld, is de Britse
Sailrocket. Eind 2008 haalde het tuig over een afstand van 500 meter een gemiddelde snelheid van 87,6 kilometer per uur, waarmee het de snelste zeilboot ter wereld werd. Tijdens een andere recordpoging haalde de Sailrocket een topsnelheid van 96 kilometer per uur, om vervolgens de lucht in te vliegen voor een spectaculaire salto (zie foto hieronder, en
deze video). De zeiler bleef ongedeerd.
gr.
Leo