Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teus Vraagje Arnout,
Ben je na de update van de ontvanger je programering kwijt, of blijf deze er in staan? Zo ja, kan je dan een back-up terugzetten of moet je hem opnieuw inprogrameren?
Gr. Teus |
Hallo Teus, ik kom net terug van het sleep-zweefvliegen, even de nieuwe software 2.30 uitgeprobeerd; en natuurlijk zoals verwacht, probleemloos. Je kunt nu de zender als het ware boven op het model leggen, binden of quickbinden, alles werkt zoals door WEA opgegeven.
Wat betreft de ontvanger-programering, dit heb ik in de "Wichtige Info" even nagekeken. Je moet een back-up maken van je ontvangerinstellingen en na de software-update deze terugplaatsen. Door de update naar 2.30 wordt de ontvanger terug in de "Werkseinstellungen" gezet.
Zelf gebruik ik mijn ontvangers allemaal in deze standaard instelling en programmeer alleen in de MC4000 zender.
Overigens ben je wel verplicht om deze software-update uit te voeren indien je de nieuwe Smart 8 ontvanger gaat gebruiken. Deze worden alleen in 2.30 geleverd en deze werkt niet met oudere software TX-versies.
BTW, Je kan je bijna niet voorstellen hoe gelukkig ik met de keuze voor Weatronic ben, zeker nu de nieuwe Smart 8 RX en LinkVario op uitlevering staan. Mijn Schulze Skymelody Vario is al verkocht binnen mijn club aan een Futaba piloot, die volgens mij nog lang kan wachten op een totaal geintregreerd Telemetrie systeem in een TX-moduul.