Het is een Graupner romp, genaamd Hydrospeed. Als je hierop googled vind je wel het één en ander, incl. filmpjes op youtube.
Standaard aandrijving was met een speed 600 motor. De Hydrospeed komt uit de jaren 80 en is niet meer verkrijgbaar bij Graupner.
Toen voer het leuk maar niet zo snel vergeleken met de huidige snelheden. Het ging veelal driftend door de bochten wat ik me nog kan herinneren v/d/ ESH wedstrijden in de Mono 1.
Met een leuk bl setje zal het beter uit de verf komen, rekening houdend met de vaareigenschappen van dit oude rompje.
Die vertraging zou ik er trouwens meteen uit halen, zeker met een bl aandrijving.
Met een 2 (of 3S) lipopakketje en een Hobbycity 2845/3600 motor met geintregeerde waterkoelingmantel komt íe wel van zijn plek. Hoe het dan vaart en of het dan nog goed onder controle is te houden, tja dat is een ander verhaal. Uittesten dus.
maar... bij dit alles de ABS romp eerst overal goed nalopen op (beginnende) kleine scheurtjes, zwakke plekken en zonodig nog evt. hier en daar wat verstevigen met glasmatjes.
Het blijft ABS... Succes!
Groeten, BJ
|