Beste lezers,
Met het leveren van de schroeven kon ik zoals gezegd ineens weer verder. Heb de boegschroef gekocht samen met twee schroefassen en een stapel latjes.
Voor het inbouwen wilde ik overal nog goed bij kunnen, daarom heb ik eerst een aantal latjes geplaatst (ong 5 aan elke kant).
Hierna heb ik het gat voor de boegschroef gemerkt en uitgeboord. Na wat schuren kon de boegschroef erin. Deze heb ik er in gelijmd met stabilit express.
Toen dit alles goed vast zat werd het tijd voor de roeraskokers en de schroefaskokers. Voor het inbouwen van de schroefaskokers moesten ook nog 2 spanten doorgezaagd worden.
Dus ik ben heel erg blij dat ik het op deze manier heb ingebouwd anders had ik hier niet meer bijgekunt. Hetzelfde geldt voor het lijmen van de assen, omdat het dek er al op zit voor de stevigheid kon ik er alleen nog via de zijkant bij.
Foto's zijn er natuurlijk ook:
De boegschroef,
Schroefaskokers,
En nog even een plaatje van de mooie schroeven op de assen gemonteerd:
En een overzicht van de vordering tot nu toe aan de romp en dergelijke:
Over de beplanking heeft iemand vast al opgemerkt dat ik de planken niet verjongd heb, dat klopt. Dat ben ik met mijn stomme kop vergeten, maar dat gaan we wel netjes afwerken met tussen stukjes (zoals hierboven ook al te zien is).
Moet wel zeggen dat zelfbouw heel erg verslavend is, het is vooral erg mooi om een romp te zien opgroeien van een hoopje spanten en planken tot een mooie gladde romp.
Tot een volgende update,
Gr robin