Mooi verhaal.
Even enkele korte bedenkingen :
- als je veel aandacht besteedt aan het bepalen van je CG, dan is de trimvlucht overbodig. Trimvlucht bepaalt waar het cg zit, en de eventuele noodzaak zie je in piro's. Doe maar eens een pirouette, als de rotordisc mooi vlak blijft zit alles goed, zoniet moet je ofwel je cg aanpassen, ofwel de trimvlucht doen.
- Banks ? Niet bepaald iets waarvoor je een maiden moet uitstellen. Daar kan je veel later mee gaan klooien. Zelf vlieg ik meer dan anderhalf jaar V-Stabi, op verschillende heli's, en tot nu toe heb ik nog nooit banks gebruikt. Misschien komt het er nog wel eens van, als ik niks anders te doen heb...
- Pitch anders afstellen dan lineair doe je met je pitchcurves in je zender, net als bij een flybarred heli. Je stelt de heli af met een lineaire curve en daarna kan je in je fflightmodes de pitchcurves aanpassen (wat ik overigens nooit doe, ik vlieg altijd lineair).
- Je kan inderdaad de expo in de software aanpassen, maar als je een meer preciese bepaling wil dan zet je de expo in de software op lineair, en stel je gewoon expo in in je zender. In de software ben je beperkt tot de 3 of 4 presets, in je zender kan e nauwkeurig je expo bepalen.
Maar goed bezig, in het begin is het veel, maar gaandeweg wordt het allemaal veel eenvoudiger !
|