Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2010, 23:34   #16 (permalink)
Haastnooit
Vriend van modelbouwforum.nl

Haastnooit's schermafbeelding

Standaard

Thanx mannen. Kan niet anders zeggen, dan dat het zelf bouwen, ontwikkelen en aanpassen van een bouwkit een leuke bezigheid is en blijft. En ik vind dat daar ook en bouwverslag bij hoort, de vele verslagen die ik gelezen heb brengen je vaak op ideeen en trekken je soms ook over de streep om eens iets te proberen. Dus eigenlijk zijn mijn verslagen een soort van "dank" woord, en hoop ik anderen van inspiratie te voorzien, haha .

@markioo: ik zal eens kijken op MP naar de "Tamiya 20 euro verrassingsdoos". Op het dak komt een proline lightbar met 5 lampen (voorlopig zonder leds). Geen zwaailichten, vind ik niet zo, ben geen fan van de politie . Douwe zorgt er alvoor dat ik een paar Pajero wielen en banden ga krijgen, moest hij eerst nog effuh opzoeken .... dus wacht het even af.

@import scooby: hevig gemod chassis zo te zien. Ziet er goed uit, heb je ook foto's van alleen het chassis. Misschien steek ik er nog weer wat van op. Op stapel staat een Pajero build vandaar ...

update

Wat de besturing betreft, die is echt volkomen naatje. Ik was nog niet van plan veel euro's in de Ramcharger te steken, maar dit kan echt niet. Zodoende heb ik toch maar vast de GPM stuurset en gelijk ook de CVD's besteld, die zitten nu ergens in een postzak onderweg naar hier. Ik hoop dat de speling in de besturing drastisch zal verminderen, wordt vervolgd.

Vandaag heb ik de standaard RS540SH motor vervangen door een RCWD 45T brushed motor (7 euro via Ebay ), maar de Ramcharger loopt nog steeds vrij (lees: te) hard .... Nu de EPA maar op 35% gezet .... Mogelijk zijn er andere oplossingen (naast een andere motor uiteraard), iets om te onderzoeken.

De kap is inmiddels gespoten, maar nog niet klaar. Er volgen nog wat probeersels c.q. experimenten. Het wordt weer helemaal anders als van te voren bedacht, als de kap klaar is zal ik het resultaat en een beschrijving van het gehele proces in een aparte post delen.

Statistieken
Leden: 21.802
Discussies: 104.911
We verwelkomen onze meest recente forumlid, giek2000
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht Rijders/Vliegers...
6 oktober 2011 14:55
door Burp
Ga naar eerst nieuwe bericht kds-600-nitro-aeolus...
25 maart 2012 17:50
door tristen
Ga naar eerst nieuwe bericht 3 stuks Zippy lipo's 20...
1 mei 2012 20:10
door mau
Ga naar eerst nieuwe bericht C-arf extra 260
4 mei 2012 20:05
door ronvu
Ga naar eerst nieuwe bericht Offshore sleper TS-61...
25 mei 2012 21:47
door jandootjes
Ga naar eerst nieuwe bericht Blade MCP X
27 mei 2012 09:52
door lance03
Ga naar eerst nieuwe bericht NK Assen 26 mei
22 april 2012 22:39
door Theo
Ga naar eerst nieuwe bericht Collectie RC auto's +...
11 mei 2012 14:53
door CircusAso
Ga naar eerst nieuwe bericht opruiming/propellers...
22 mei 2012 10:27
door mazda
Showcases in database
Total ShowCases: 866