Hallo,
Ik ben nieuw op het forum, sinds kort "spontaan" weer in de RC wereld terecht gekomen. Vroeger div. auto's e.d. gehad maar verder altijd op de treintjes gehouden

.
Door het overlijden van mijn opa heb ik een RC boot georven welke hij gebouwd heeft. Hierin zit een complete installatie:
Robbe Futaba FP-S148 (servo)
Robbe Futaba MC112B (snelheidsregelaar)
Robbe Futaba FP-102JE (ontvanger)
Loodaccu.
Ik ben van het weekend wezen klooien met de boot om een en ander werkend te krijgen. Varen is natuurlijk leuk, zeker als het jeugd herinneringen van je opa omhoog haalt

.
Ik had alles aangesloten, servo op ontvanger, snelheidsregelaar op ontvanger en loodaccu op de regelaar. Bij het aanzetten van de afstandsbediening hoorde ik gelijk de servo een slag maken. Iets wat ik herken van vroeger! Het bedienen van de servo ging prima, maar voordat ik de motor kon testen begon de servo een beetje te "hakkelen". Ik herken dit als een lage accu stand. Ik heb de accu opgeladen maar hetzelfde resultaat.
Ik heb nu de accu vervangen met een exact dezelfde (nieuw) exemplaar. Deze is opgeladen en doorgemeten op werking.
De servo heeft nog even gestottert en viel toen weg, sindsdien heb ik geen enkele response meer bij het inschakelen van de zender of snelheidsregelaar (met het schakelaartje).
Is dit een geval van een dode regelaar, ontvanger of is er misschien ergens sluiting?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zie deze boot erg graag weer rondjes varen!