Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diemux Ik heb nu de accu vervangen met een exact dezelfde (nieuw) exemplaar. Deze is opgeladen en doorgemeten op werking.
De servo heeft nog even gestottert en viel toen weg, sindsdien heb ik geen enkele response meer bij het inschakelen van de zender of snelheidsregelaar (met het schakelaartje).
Is dit een geval van een dode regelaar, ontvanger of is er misschien ergens sluiting?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zie deze boot erg graag weer rondjes varen! |
Hallo Diemux,
Allereerst welkom op het forum, veel leesplezier gewenst..........
Gezien de weinige reacties zal ik proberen je op weg te helpen...
Als de boot lang heeft stil gestaan kan er natuurlijk vanalles mis zijn.
Stekkerverbindingen die ooit nat/vochtig zijn geworden kunnen oxidatie vertonen.
Loop alle stekkers en verbindingen na, kijk of er aanslag op zit...
Kijk of de aan / uit schakelaar nog werkt, evt wat (kontakt)spray erin, paar keer aan uit zetten.
Het beste is om met een multimeter spanning te meten op diverse plaatsen,als je die niet hebt kun je met een 12 en/of 6 volts draadlampje kijken of de diverse componenten wel spanning krijgen.
De kristallen van de zender/ontvanger kunnen kapot zijn gegaan.
Condensators ( elco's ) die in de regelaar / ontvanger zitten kunnen zijn uitgedroogd.
Om maar even wat te noemen. Dat is lastiger te kontrolleren.
Kijk eens welke motor erin zit ( voltage ) misschien kan deze rechtstreeks op de accu aangesloten worden om te kijken of deze nog wel werkt.
Na de aan/uitschakelaar zou ik me concentreren op de regelaar omdat deze de ontvanger van spanning voorziet.
Wat is je woonplaats? Misschien is er een botenbouwer bij jou in de buurt die met je mee kan kijken...
Ik hoop dat je wat hebt gehad aan mijn verhaal, in ieder geval succes met het varend krijgen van je boot.
Groet,
Andreas