owja,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bongose Okido, men cub is aangekomen.
First impression: WOHOOOOW! 
Van dit hoopje hout moet ik een vliegtuig maken?
Eens ik eraan begin en alles mooi orden zal het wel samen vallen zeker.
Ik vind het wel smerig van SIG dat ik nog 57€ verzendingskosten moest bijbetalen aan UPS terwijl ze in een mail hadden gezegd dat dit 9 dollar ging zijn! Maar ja, wat kan je er aan doen als de koerier voor je deur staat...
Ik begin er aan als men eindexamens gedaan zijn voor men ATPL (24 augustus)
groeten |
ik had hem voor 90eu zonder verzendkosten van
Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
verzendkoste waren gratis
HaHa :P
aantal tips, vertrouw niet de vleugelribben, loop ze na, kijk of ze zelfde maten hebben,
de vooraf gesneden ronden voor tip en randen hoogteroer kloppen niet heel erg goed, gewoon eerst lijmen en zorgen dat je de buitenste lijnen op je tekening aan houd, hier en daar wat schuren,
wees heel zuinig met het hout, er zit geen 2cm extra bij,
ik had een 5cm van 1/6 sheet gebruikt om de ribben te verhogen, is opgevend moment nodig,
alleen nu heb ik op de vleugel indekking te weinig, moet even kijken hoe ik dit ga fixen,
wees ook heel noukeurig met houtjes op de lijnen te zetten, dus evenveel zwarte lijn aan dezelfde kant, dus niet dat je aan 1kant de zwarte lijn niet meer ziet, en aan de andere kant een hele dikke zwarte lijn,
zorg dat je alles haaks zet, wat haaks moet,
check of de hoek van de achterwand van de cabine goed hebt, al zet je die fout, ziet je cockpit er raar uit,
en natuurlijk alles recht, zie je dat iets krom is, haal het los, want de gevolgen zijn soms niet te overzien
als bouwtafel kan je dit doen, heb ik ook gedaan, 1 mdf plaat, is meestal goed recht, en daar zachtboard op lijmen, dan kan je er makkelijk spelden in prikken, koste bij mij 20eu ofzo
als je niet weet welk houtje bedoelt word in de handleiding, kan je het beste naar google gaan, zoals hier
http://www.google.nl/#hl=nl&source=h...ai=&fp=1&cad=b
zo rekent google om voor jouw, alleen inch maten wijzigen dan, en dan nameten met een schuifmaat, ik had voor 7eu een digitale schuifmaat gekocht die ze toen bij de lidle hadden,
en natuurlijk heel veel lol hebben met bouwen,
verder als je vragen hebt over bijv hoe de tip aan de leading edge zit, ik hoor het wel
ik dacht ook zo van wtf moet dit een vliegtuig worden?, was ook mijn eerste kit, gewoon handleiding goed volgen en je komt er wel,