Je ziet ook bij de elektro 3G uitvoering van Align dat ze deze armpjes aangepast hebben.
Echter zijn deze niet te gebruiken op het Nitro frame voor zover ik kan zien op de foto's.
De meeste push-pull systemen zitten er volgens mij puur om de servo's op de gewenste plaats te krijgen (ruimte en zwaartepunt van de heli) of om een overbrenging te maken die zorgt voor de juiste lineaire uitslag bij een bepaald servo draaibereik.
Moment = Kracht x Arm, Dus is het bij de T700N zelfs zo dat het geleverde moment van de servo (aanzienlijk) groter is dan wanneer je hem direct zou aansturen.
De standaard servo hart afstand is 15 mm, van draaipunt tot swashpushrod is 33 mm.
Dit zegt mij dat het alleen om plaatsing en gewenste swashtravel bij de flybar kop gaat.
Als je hem direct zou aansturen (zoals de Suzie Hans elektro conversie) zou je vast niet aan een servo hartafstand gaan komen van 33 mm.
M.a.w. het te leveren moment en houdkracht van de servo's zal dan ook gunstiger uitvallen.
Het is allemaal niet ideaal, maar zoals de mijne nu vliegt ben ik heel tevreden.
Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |