Zefl heb ik nog niet geüpgrade naar V5, ik wacht tot de kids weer naar school zijn dan heb ik overdag wat meer tijd

.
Wat de pitch betreft, de bouwhandleiding is een richtlijn, op helifreak lees je regelmatig dat die waardes niet gehaald worden. Het hangt af van welke servo's je gebruikt.
Om te beginnen moet je zorgen dat je servocenters zo kort mogelijk bij 0 staan (setupmenu - swash servo's - advanced - servo parameters). Dan moet je zorgen dat je bij midstick in een lineaire curve 0° pitch hebt door het aanpassen van je linkjes. Als dat zo is zal je normaal gezien evenveel travel hebben naar boven en naar beneden.
En dan heb je 2 opties : ofwel verhoog je de collective naar 110 of hoger totdat je de gewenste pitch hebt, ofwel ga je met je de ballink op de servoarmpjes een gaatje naar buiten. Moet je zien wat het beste uitkomt.
Denk er ook aan dat je de pitch enkel kan meten als de V-Stabi in setup-mode staat. Dus bij het meten van de pitch moet je telkens naar setup-mode gaan, meten, en als je meer of minder wil terugkeren naar het basisscherm, de slider 'collective' aanpassen, en weer terug naar het setupscherm om te meten. Als je het setupscherm verlaat gaat de v-stabi werken en de geringste bewegin va nde heli kan zorgen dat één of meer servo's gaan reageren op gyroinputs en daardoor is je uitlezing niet meer correct.