Wel, dat ziet er strak uit! Maar dat gewicht zou ik nog eens nameten, 110 gram voor een apparaat van 40cm uit schuim lijkt me een beetje aan de hoge kant. Maar dat ligt natuurlijk ook aan het materiaal, dus wat voor schuim heb je gebruikt?
Je kunt hem natuurlijk aandrijven met een propeller aan de achterkant, maar dat ziet er niet uit.
Ik heb zelf wel eens nagedacht over hoe je een vrije vlucht F22 zou moeten aandrijven, en het leek me een leuk idee om eens te experimenteren met een rubber-aangedreven ducted fan. Dat lijkt me een uitdaging om te maken, het is realistisch en het is gewoon stoer.
Er kan i.i.g. een mooi lang stuk rubber in de romp, en omdat zo'n ducted fan idioot hard draait moet je een dunne streng rubber gebruiken zodat er lekker veel toeren op kunnen. Ik denk dat het lastig is om een ducted fan te maken van bijv. balsa, maar waarschijnlijk kun je dat wel fixen als je zo'n F22 kan maken.
Ik betwijfel of je het hele geval met aandrijving aan het vliegen krijgt, maar als ik jouw was ging ik gewoon eens experimenteren. Weet je al of hij überhaupt goed vliegt/zweeft?