Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lil-ti het gewicht heb ik totaal verkeerd ingeschat heb de kist net gewogen en blijkt maar 40 gram te wegen...! dus dat schept nog wel mogelijk heden denk ik...? |
Kijk eens aan.
Citaat:
|
maar met een catapult maakt hij tog wel grote klappen met neerkomen...?
|
Zal wel meevallen, hij weegt toch geen reet. En schuim kan die klappen best opvangen. Desnoods maak je er een neuskegel op van zachter schuim, styropor ofzo.
Citaat:
|
zweven doet hij wel, maar heb nog niet echt de kans gehad hem een ''hengst'' te geven... moet nog even wat hoog gras opzoeken om een enigzins zachte landing te garanderen ^^ haha
|
Dan kun je waarschijnlijk nog een poosje wachten met deze wind

Maar hoe goed zweeft hij? Kun je een schatting maken van het glijgetal(afgelegde afstand gedeeld gedeeld door hoogteverlies)?
Citaat:
een rubber-powered ducted fan... wel een serieuze uitdaging ja... eens googelen haha
het materiaal is een isolatie (plaat)materiaal dat Dow Chemicals produceert. het is niet particulier te kopen maar in de gemiddelde nieuwbouwwijk in aanbouw is het te vinden!
|
Hmm, goeie tip.
Citaat:
het is er in een diktes van 1 en 2 cm geloof ik...
ja! twas echt een verschrikkelijke pest zooi! |
Dan neem ik aan dat je vliegtuig uit lagen is opgebouwd. Als dat zo is, waar heb je het dan mee gelijmd? En als het spul dan fatsoenlijk verlijmbaar
(is dat een goed woord?) is kun je hem misschien doormidden snijden, zodat je hem kan uithollen. Dat scheelt weer 10 gram.
Verder lijkt het op de foto's alsof je vleugels erg dik zijn. Hoe dik zijn ze precies? Misschien kan je daar ook nog wat vanaf schuren, dat bevorderd de vliegeigenschappen en het gewicht.