OK, de kap is nu eindelijk "klaar". Het was een behoorlijk lang (denk)proces, met name omdat ik niet kon beslissen wat de uiteindelijke kleur moest worden. Voordat ik begon de knoop maar door gehakt en gekozen voor wit, net zoals mijn Honcho, dus weinig origineel .....
Voor mijn trailers/scalers hanteer ik de volgende tactiek mbt het spuiten:
1. Roest aan de binnenzijde
2. Zilver onderlagen (2 st) op de buitenkant
3. De definitieve kleur op de buitenkant
Lichte krassen, door de definitieve kleur aan de buitenkant worden dan metaalachtig foor de zilveren onderlaag. Zwaardere krassen door de definitieve kleur en de onderlagen worden roestig doordat de verf van de binnenzijde tevoorschijn komt

.
De eerste stap betreft de binnenkant van de kap, deze heeft dus een "roest behandeling" gekregen, door PS5 (zwart), PS11 (zilver) en PS14 (koper) door elkaar te spuiten. De roestkleur is helemaal afgespoten met 2 lagen zwart. Volgende stap zou zijn de buitenzijde van de kap met zilver onderlagen en de uiteindelijke kleur.
Na het spuiten van de roest sloeg de vertwijfeling echter toe .....

Ik vond wit toch niet helemaal de juiste keuze. Na een paar dagen naar de roestige kap te hebben gekeken begon ik deze enorm te waarderen en heb ik besloten deze maar zo te laten. Is weer eens wat anders .....
De grille heb ik uiteindelijk nog wel van een laag zilver aan de buitenzijde voorzien. Resultaat was reddelijk, nog niet helemaal top, want nu had ik een roestige auto met een showroom glans voor me neus staan. Door nog eens 2 lagen PS55 Flat clear over de buitenkant te spuiten is de kap nu mat. Overigens voor de PS55 eerst de decals plakken, want anders zijn die nog glimmend

.
Het resultaat:
Foto's met flits:
Op de foto's komt de matte kleur niet helemaal tot zijn recht, het werkelijke resultaat is beter als op de foto's

.
Er zijn nog wel een aantal plannen voor de Dodge Ramcharger;
1. Interieur met scale toebehoren maken en bestuurder (incl. aanpassing van bodyposts achter)
2. Dopjes maken voor in de gaten van het roofrack wanneer deze niet gemonteerd zit
3. Antenne binnen de kap wegwerken
4. CVD's + stuurset monteren (mochten de CVD's ooit aankomen)
5. De kap weatheren zodat deze er echt oud uit komt te zien
6. Sidebars of treeplanken maken
7. Vieze ramen maken
Maar voorlopig wil ik eerst weer eens wat technische modelbouw doen in plaats van estetische modelbouw, dus ga ik eerst het chassis van de Pajero onder handen nemen.
Wordt vervolg ........ aankomende winter !