Hoi,
Mijn verse IMAX B8 doet niet goed aan "CV" laden als die fase aangebroken is. Wat ie volgens mij probeert is: de stroom zodanig laten zakken dat de spanning gelijk blijft. Dat doet ie met een algorithme: Spanning hoger dan 12.60?, dan stroom 1 stapje omlaag. Mogelijkheid om twee stapjes omlaag te gaan is er niet. Sneller dan 1x per 1.5 sec 1 stapje omlaag te gaan ook niet. Een moderne 40C batterij wil dat echter wel, en de spanning blijft oplopen. Het verneukeratieve is dat ie in dit geval er van uit gaat dat de spanning alleen kan zakken en niet kan oplopen, dus de gemeten spanning blijft STRAK op 12.60 staan totdat de stroom onder de 0.9A komt. Pas dan gaat ie merken dat de spanning boven de 12.6 gekomen is en de stroom sneller afbouwen.
Mijn 3000 mAh batterij stopt ie ongeveer 115 mAh in na het bereiken van de 4.2V/cel, terwijl volgens mijn berekening 15 genoeg zou zijn geweest.
Ik heb ondertussen 1 andere IMAX B8 van HobbyKing bezitter gevonden, en we overwegen om deze om de kosten te drukken samen naar Hongkong te sturen. Zijn er hier misschien nog anderen die vanuit nederland samen het ding willen terugsturen naar HK?
SkyRC, de maker van de IMAX B8 heeft toegezegd dat met de vermelding "overcharging problem" op het ding HK dan weet wat er aan te doen....