Intussen vakantie geweest en druk geweest met de wederopbouw van mijn gecrashte Eco8 JetRanger, maar toch wat progressie met het testbed. Alles werkt naar behoren en diverse afstel-opspoolruns zijn geweest. Helaas heeft hij nog maar heel even gevlogen doordat ik iets over het hoofd had gezien  . De aansturing van de staartrotor is gelijmd op de glijbus en die verbinding was natuurlijk na 20 jaar niet meer betrouwbaar. Daardoor schoot de aansturing los en goddank kon ik snel landen met minimale schade. Alleen waren de as en rotornaaf van de staartrotor beschadigd en die moet ik nog vervangen. De schrik zat er even goed in en daarom even rustig aan bekijken of er soms nog meer van dat soort enge zaken in de heli zitten.
Het goede nieuws is dat ik inmiddels een mooi groot privevliegveld heb ver van alles en rustig gelegen qua wind ook. Ook komt er een 2e Hughes romp aan van Graupner die completer is dan wat ik al heb zodat mijn pa er beter een mal van kan trekken.