Hoi,
De meesten kennen mij ook van de D3d-wedstrijden, ook ik ben hierin ingestapt omdat het mij mooi en leuk leek om mezelf eens te meten met anderen in het vermogen om figuren te proberen perfect te vliegen.
Dit is, zoals velen me beamen, moeilijker dan het lijkt.
Waar het om gaat is dat je een figuur perfect moet vliegen wanneer je daarom gevraagd word.
Ik ken zelf ook genoeg andere piloten die best wel een aardige freestyle kunnen neerzetten, maar wanneer je ze vraagt om nog eens een keer precies hetzelfde te doen dan krijg je te horen dat ze dat niet kunnen en dat ze maar wat doen. Velen hebben hierin hun iegen genoegen en vinden dit leuk.
Degene die dit niet meer leuk vinden doen dan vaak mee aan de wedstrijden.
Wedstrijd vliegen zorgt ervoor dat jij probeert om perfect te vliegen op momenten wanneer daar om gevraagd word. Dus met andere woorden, jij moet ervoor zorgen dat je secuurder en vloeiender gaat vliegen. En daardoor ga je dus meer en meer oefenen.
Kijken we nu naar de opzet van de D3d dan is mijn mening dat die op dit moment staat zoals hij hoort te staan.
Velen kijken naar de b-klasse met het gevoel van, ach dat wil ik niet en dat is te makkelijk, maar de a-klasse vind ik dan weer te moeilijk.
Die mensen hebben volgens mij nog niet helemaal begrepen waar het om gaat en die vraag ik dan ook het bovenstaande nog eens goed door te lezen.
Er zijn in de b-klasse genoeg figuren die echt moeilijk zijn om netjes uit te voeren. ik hoor van sommigen dat ze dit en die figuur al kunnen en ook perfect kunnen vliegen, maar meestal zijn wij mooi weer vliegers en vliegen als het bijna windstil is en blauwe lucht en mooi weer in het algemeen, de dagen wanneer de D3d wedstrijden zijn, zijn vaste dagen en dan kon het wel eens zijn dat het weer slecht is, (denk maar aan het seizoen 2009 in Almere of eerder in et seizoen aan bruchem waar het weer echt slecht was met veel wind) de vraag is of je hetzelfde figuur dan ook kan doen in die omstandigheden.
En dat kunnen de meesten dan niet.
mijn eigen ervaring heeft me geleerd dat de figuren in de b-klasse echt een perfecte opstap zijn naar de a-klasse. Veel figuren die je in de b-klasse beheerst, kun je doorvoeren naar een freestyle met wat kleine aanpassingen.
De D3d westrijden zijn ook zo opgesteld dat het eigenlijk niet uitmaakt in welke klasse je meedoet. Ik kan dan ook iedereen aanraden om eens te gaan kijken bij zo een wedstrijd en als je vragen hebt, 1 van ons aan de jas te trekken en de vraag te stellen, wij bijten echt niet hoor, wij zijn geen Goden die onze heli`s in elke hoek kunnen plaatsen waar we hem willen hebben, wij zijn ook begonnen met het hoveren tail-in en ook wij zijn vaak gecrashed en doen dat nu nog wel eens....(ok Bas de Groot natuurlijk niet, maar die komt dan ook van een andere planeet

).
Je kunt namelijk ook 1x meedoen in de B-klasse en daarna over te stappen naar de A-klasse, maar wanneer je in de b-klasse meedoet en merkt, ooops dit is dus toch moeilijker dan verwacht, dan blijf je lekker een tijdje in de b-klasse.
Er is namelijk nog iets wat de wedstrijden vliegen iets moeilijker maakt en dat is het feit dat je nu ineens voor een jury staat te vliegen in plaats van je vrienden, ik doe nu al voor het 2e seizoen mee en wanneer ik moet vliegen dan gaan mijn knietjes nog steeds aan het knikken, alleen al door de zenuwen, maar dat ligt aan mij, niet iedereen heeft dat natuurlijk.
Dus mijn mening is, laat de D3d opzet zo als die nu staat en probeer alleen om meer piloten zo ver te krijgen dat ze ook meedoen.
See y`all at the next D3d.
remon