Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Los bericht bekijken
Oud 29 augustus 2010, 19:56   #19 (permalink)
wrobijns
Vriend van modelbouwforum.nl

wrobijns's schermafbeelding

Leeftijd: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EricW Bekijk bericht
Het 3D vliegen met heli's heeft een Extreme sport imago. Dat is ook wat zo trekt bij veel jongens.
Als je dat uitstraald en de beoordeling meer op de vooruitgang / mogelijke vooruitg\ang (wat zit erin) legt en minder op exacte regels qua precisie, hoogte en callertiming.
Dan creeer je de ruimte voor nieuwelingen om met wat minder druk aan te sluiten op waar ze mee bezig zijn op de club of veldje achteraf.
Dat is toch niet logisch. Dit is nu juist wat we proberen uit te bannen.
Als je mensen niet kritisch beoordeeld op hun precisie dan gaan mensen TE moeilijke figuren vliegen vanwege de K-factor.
De moeite nemen om een backwards hurricane te vliegen is niet meer aanwezig als een ontzettend gammele piroetting wall of death meer punten op levert.
Nee, we moedigen piloten juist aan om de figuren te vliegen die je erg goed beheerst. Hierin zie je Bas bijvoorbeeld ook uitblinken. Anders zou je Michael Daris net zo veel punten kunnen geven als Bas omdat ze bijna dezelfde figuren vliegen. Juist in de precisie zit het verschil.
Lekker knallen en ruig doen doe je in de freestyle. Maar ook hierin zie je of de low bounce een ongelukje was of bedoeld.

Tips van Curtis (Mijn god)
http://www.allmyrc.com/forums/blogs/helivig/547-daily-rave-7-23-10.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EricW Bekijk bericht
Het probleem wat je nu hebt is dat je twee disciplines bij elkaar stopt met totaal andere doeleinden (rock&roll en ballroomdancing), en die ook gelijk moet beoordelen.
Iemand die 6 hoverfiguren perfect uitvoert wordt net zo goed of hoger beoordeeld dan iemand die een poging doet om daadwerkelijk een gevlogen figuur te maken. De contrasten zijn te groot, en je moet trainen om mee te doen...
Maar er wordt niet graag getrained of zelfs niet getrained op f3C figuren door mensen die een beetje 3D freak zijn geworden...
Niet helemaal waar en dit kan ik met een voorbeeld uitleggen.
Benny Oldenhave is de beste hoveraar in de B-klasse.
Als je zijn hoverfiguren ziet dan is dit gewoon strak. Als ik jureer scoort hij bij mij vaak een 8, en dat is HEEEEL hoog.
Maar als je een moeilijker 3D figuur doet zoals een mooie knife edge piroutte met een 7 dan hou je door de K-factor (lees moeilijkheidsgraad) meer over. Benny heeft vaak hogere punten dan Remon. Maar Remon wint ruim.
Nee de beoordeling vind ik wel ok zo. Daar is over nagedacht door de opzetters van Dutch3D (toen was ik er nog niet bij).

Maar ik lees tussen de regels door dat je meer figuren in de B-klasse wilt.
Mijn mening is echter dat jij A-klasse moet gaan vliegen. Piloten aarzelen te lang.
Zodra je een freestyle van 3 minuten een beetje interressant kan maken kun je ook 8 figuren bij elkaar schrapen om de A klassen te vliegen.
De FTM..... Een freestyle MET muziek is ook leuk. Niet iedereen kan alles timen zoals Bas.
Da's een leercurve. Mijn tip hierin: Maak hem niet te vol met moves.
Je moet alles op de muziek doen dus je hebt minder tijd om te corrigeren.
Door alles wat ruim te plannen kun je alles beter halen.

Laatst gewijzigd door wrobijns; 29 augustus 2010 om 20:02
wrobijns is offline  

Statistieken
Leden: 21.802
Discussies: 104.916
We verwelkomen onze meest recente forumlid, pinarello18
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht Zenderinstellingen kwijt...
27 mei 2012 11:36
door belt-cp
Ga naar eerst nieuwe bericht phoenix probleem met...
17 mei 2012 20:25
door DRERC
Ga naar eerst nieuwe bericht Zwever
16 mei 2012 17:52
door mathijs
Ga naar eerst nieuwe bericht Hulp bij inbouwen...
22 april 2012 11:50
door letsch001
Ga naar eerst nieuwe bericht Prins Willem 17de eeuws...
27 oktober 2011 15:49
door ABrouwer
Ga naar eerst nieuwe bericht Multiplex MC4000 maar 9...
26 mei 2012 11:04
door AdrenaCo
Ga naar eerst nieuwe bericht Rijders/Vliegers...
6 oktober 2011 14:55
door Burp
Ga naar eerst nieuwe bericht 28 mei 2012: 3e...
25 april 2012 09:51
door snellehenk
Ga naar eerst nieuwe bericht Nieuwe DFC kop op...
8 februari 2012 15:18
door Sirolf
Showcases in database
Total ShowCases: 866