Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wrobijns Dat is toch niet logisch. Dit is nu juist wat we proberen uit te bannen.
Als je mensen niet kritisch beoordeeld op hun precisie dan gaan mensen TE moeilijke figuren vliegen vanwege de K-factor.
De moeite nemen om een backwards hurricane te vliegen is niet meer aanwezig als een ontzettend gammele piroetting wall of death meer punten op levert.
Nee, we moedigen piloten juist aan om de figuren te vliegen die je erg goed beheerst. Hierin zie je Bas bijvoorbeeld ook uitblinken. Anders zou je Michael Daris net zo veel punten kunnen geven als Bas omdat ze bijna dezelfde figuren vliegen. Juist in de precisie zit het verschil.
Lekker knallen en ruig doen doe je in de freestyle. Maar ook hierin zie je of de low bounce een ongelukje was of bedoeld. |
Klopt volledig, en ben ik ook met je eens.
Maar waar ik dus op doel is dat het figurenaanbod niet aansluit bij wat beginnende
3D piloten graag vliegen in hun vrije tijd.
Ze willen dus wel graag in competitie vorm gaan meedoen aan de D3D maar ze oefenen eigenlijk te weinig op de figuren die er aangeboden worden, omdat die nu eenmaal niet in hun interessegebied liggen (3D).
Dan zit je ook met een probleem, want dan onderschatten ze de moeilijkheid van de ruimer opgezette F3C figuren.
Die doe je namelijk ook niet zomaar even netjes en veilig.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wrobijns Niet helemaal waar en dit kan ik met een voorbeeld uitleggen.
Benny Oldenhave is de beste hoveraar in de B-klasse.
Als je zijn hoverfiguren ziet dan is dit gewoon strak. Als ik jureer scoort hij bij mij vaak een 8, en dat is HEEEEL hoog.
Maar als je een moeilijker 3D figuur doet zoals een mooie knife edge piroutte met een 7 dan hou je door de K-factor (lees moeilijkheidsgraad) meer over. Benny heeft vaak hogere punten dan Remon. Maar Remon wint ruim.
Nee de beoordeling vind ik wel ok zo. Daar is over nagedacht door de opzetters van Dutch3D (toen was ik er nog niet bij). |
Zodra je wat steekjes laat vallen in een gevlogen figuur krijg je praktisch geen punten...
Eerlijk hoor, maar vrij hard.
Dan heb je als nog de poging gedaan om een figuur te vliegen t.o.v. een Hoverfiguur maar met weinig tot geen resultaat.
Dat blijft een groot contrast, en moeilijk te begrijpen voor een beginner en voor een neutrale toeschouwer....
Maar je uitleg maakt het wel duidelijk
Dus weer een stukje info die belangrijk is in deze discussie

.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wrobijns Maar ik lees tussen de regels door dat je meer figuren in de B-klasse wilt.
Mijn mening is echter dat jij A-klasse moet gaan vliegen. Piloten aarzelen te lang.
Zodra je een freestyle van 3 minuten een beetje interressant kan maken kun je ook 8 figuren bij elkaar schrapen om de A klassen te vliegen.
De FTM..... Een freestyle MET muziek is ook leuk. Niet iedereen kan alles timen zoals Bas.
Da's een leercurve. Mijn tip hierin: Maak hem niet te vol met moves.
Je moet alles op de muziek doen dus je hebt minder tijd om te corrigeren.
Door alles wat ruim te plannen kun je alles beter halen. |
Ik ben ook zeker van plan om deel te nemen aan de A-klasse komend seizoen Walter.
Het was dus niet zozeer voor mijzelf.
Ik vind de discussie wel interessant, en haal voor mezelf een aantal dingen aan die ik op een bepaalde manier zie.
Ik vind het geweldig dat er een platform is voor onze sport in Nederland.
En af en toe brainstormen kan geen kwaad, stilstand is achteruitgang.
en hoop ook op zoveel mogelijk nieuwe aanwas voor de D3D.
Bedankt voor de tips
Eric