Kijk daar kunnen we wat mee! De inverted hover mag er van mij ook sowieso inkomen!
Wat we al van "interessants" hebben:
Deathspiral, doet bijna nooit iemand. Stationairy flips en 2x 2-punts flips zijn ook niet makkelijk. Looping met halve rollen, knive edge pirouette, rolling stallturn. 4-punts roll, dubbele roll, pull back. Allemaal echt niet makkelijk en stuk voor stuk leuke figuren om te vliegen / oefenen.
Wat kan er (naar mijn mening) niet:
Figuren met veel snelheid zoals een hurricane en funnel hebben gewoon een verhoogd risico. Tic-tocs moeten side-in is mijn mening want anders zijn ze moeilijk te beoordelen voor de jury. Iedereen die tic-tocs maakt weet dat ze side-in een stuk lastiger zijn en bij een verkeerde beweging gevaarlijk van richting kunnen veranderen. Dus een 'stabiel controleerbaar figuur' en die hoeven per definitie absoluut niet makkelijk te zijn!
Wat (naar mijn mening) wel:
Figuren vanuit stilstand of lage snelheid of in rechte lijn. 4-punts flip zouden we kunnen toevoegen. Stationairy rolls. Een halve-flip-halve-roll-halve-flip-halve-roll combinatie. Inverted hover. Inverted pirouette. Inverted stallturn. Stallturns met pirouettes erin zijn ook goede ideeen. Backwards traveling flip, backwards rolls.
Er is alleen een grote maar. Er moeten dan ook figuren van het huidige programma geschrapt worden. Maar welke en dat mag niet ten koste van de F3C figuren gaan. Daarbij moet de KNVvL er ook mee akkoord gaan aangezien de KNVvL F3C-B ook voor 50% verantwoordelijk is voor deze klasse.
Ik denk dat we wel tot een aantal leuke figuren kunnen komen en wat oude figuren kunnen schrappen die haast niet gevlogen worden. Momenteel zijn er al 37 figuren waar je uit kunt kiezen, dat moeten er echt niet meer worden.
Groeten,
Tjerk
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl |