Wat is er op tegen om ook de b klasse op te splitsen in 3d-B en F3C-B, en dan nog steeds alles op 1 dag draaien? Op die manier vermijd je conflicten tussen F3C en 3D. En laat dan de verschillen tussen de 3D-B en F3C-B dan alleen het keuzepakket van figuren zijn en dan geen freestyle of flm in de b-klasses.
Ik denk dat imago toch ook behoorlijk meespeelt. F3C is in mijn optiek bijna statisch vergeleken met 3D. Alles super precies en gecontroleerd. 3D is een stuk dynamischer en mag toch op zekere hoogte wat losser uitgevoerd worden denk ik. Ik zou verwachten dat 3d meer tot de jeugd aanspreekt en dat het afschrikt om naast F3C figuren/piloten gejureerd te worden.
Ik heb het stuk van CY wel gelezen en ik schrik er wel van hoe strikt hij is over bepaalde punten in een figuur. Anderzijds kan ik me voorstellen dat om zomaar een voorbeeld te noemen een 4 punts tic toc niet in 4x90graden uitgevoerd wordt dat dit puntaftrek geeft. Maar bij F3C zou ik denken dat het rustig en op +/-1 graad uitgevoerd moet worden en voor 3d mag het wat sneller en dan +/-5 graden.
Het zijn zomaar analogien, misschien niet al te beste
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wrobijns D3D is zo opgezet dat bijna iedereen mee kan doen.
Al kun je alleen tail in vliegen dan kun je genoeg figuren bij elkaar sprokkelen.
Maar zou je dan zelf wel mee doen?
En zo nee, waarom niet?
Ik zou de vraag nog iets anders willen formuleren:
"wat zou je anders willen zien waardoor JIJ mee gaat doen?" |
Of ik volgend jaar mee ga doen is afhankelijk van hoe ik mijn vliegkunsten de komende tijd ontwikkel. En waarschijnlijk in mindere mate van wat er aan de D3D verandert. Wanneer er een aantal figuren bijkomen zoals EricW oppert dan lijkt het me al wat interesanter te worden.
Op dit moment focus ik me meer op 3d achtige dingen (op de sim en reallife) en niet op het uitvoeren van hover of vlucht figuren op een F3C achtige manier (super gecontroleerd en precies) daarmee wil ik niet impliceren dat ik 3d als raggen zie. Ik kan iets wat op een rainbow lijkt maar het is het niet en zoiets zou ik dus niet als figuur kiezen voor een wedstrijd. Voor mezelf ben ik er niet bang voor om figuren boven mijn niveau te kiezen, dit zou ik niet doen. Maar op dit moment vind ik de meeste figuren te F3C georienteerd.
Het is een lastig onderwerp en ik probeer alleen maar mijn perspectief te geven vanuit het punt dat ik eraan denk om 3D wedstrijden te gaan doen.