Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Super john Dit is volgens mij een doodsteek voor de toekomst, afgelopen wedstrijd vlogen er 5 mensen in de sportklasse. Als je met deze deelnemers aantallen de klasse gaat scheiden dan vliegen er 2 om 3 deelnemers in een klasse! Dit moet je echt niet willen! |
Ik zie nog steeds niet waarom dit niet goed zou zijn. Door 2 groepen bij elkaar te zetten wordt de competitie niet groter. Ik zou zelf dan nog steeds kijken wie van de 5 vloog er 3d en waar sta ik dan in de ranglijst.
Ik zie het wel zitten dat de 2 verplichte hover figuren geschrapt zouden worden. Maar dan kun je net zo goed de 2 groepen scheiden omdat zoals gezegd F3C en 3D vanuit mijn optiek nogal uit elkaar liggen.
Ik heb zelf geen zin om mijn heli voor hoover figuren af te stellen en om deze te gaan oefenen. Met als gevolg dat wanneer ik mee zou doen aan de D3D ik automatisch een nadeel heb hierdoor.
Ik ben het met (ik dacht) Jhrekkers eens dat het wedstrijdvliegen je dwingt om op bepaalde momenten bepaalde kunsten te vertonen. Dit zou voor mij juist de motivatie zijn om aan een wedstrijd deel te nemen omdat je dan veel gerichter vliegt dan dat je zomaar vrij aan het kloten bent. En dat je hierdoor gerichter en gestructureerder werkt aan het uitbouwen van je capaciteiten. Ik zie al een groot verschil bij veel mensen waaronder mezelf in wat ze op de sim of vrij in het echt doen. Dit wordt nog eens extra versterkt door in wedstrijdvorm te gaan vliegen. Vanuit dit standpunt maakt het mij denk ik niet veel uit of ik met 2 of 5 of 10 man in een klasse vlieg. Het is natuurlijk leuk om je best te moeten doen om hoog te eindigen maar F3C en 3D samen is bijna net als 60m hordelopen en 100m sprint tegelijk doen.
Even voor de duidelijkheid, ik verwacht volgend jaar zowieso mee te doen aan de d3d of er nou wel of niet iets verandert. Maar ik denk wel dat er mogelijkheden zijn voor positieve veranderingen.