Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rick R @Jan Jaap
Zelf heb ik al een jaartje een MX-16S. Ik vind het een hele fijne zender, programmeren werkt makkelijk en je hebt het snel onder de knie. Natuurlijk is het niet te ontkennen dat uiterlijk ook een rol speelde, zo vind ik Mpx zenders erg lelijk. Graupner zenders hebben een degelijke uitstraling en ziet er niet zo plastic uit. Een handzender had gelijk de voorkeur bij mijn zenderkeuze, bij het halen van een hoogstart ed is zo'n "pensbak" gewoon niet handig. De synthesizer functie leek me ook handig voor het vliegen in clubverband/ evenementen. Ook ben je lang niet zo merk gebonden. Kwa IFS heb ik geen ervaring. Ik heb juist een MX gekocht omdat deze betrekkelijk makkelijk om te bouwen is naar 2,4 met een losse module (Assan) al met al misschien nog wel goedkoper dan een complete IFS zender. Wel zou ik meteen voor een 16 gaan, die kanalen ga je uiteindelijk vast een keer nodig hebben en het is dan balen als je dan denkt: "had ik nou maar meteen een 8 kanaals gekocht"
Hopelijk maak je een goede keuze
Groeten Rick |
Hartelijk dank voor de laatste berichten in mijn topic van juli 2009.
Ik denk dat dit draadje voor mij niet meer relevant is. Ik heb vorig jaar een Futaba T10CG 2,4GHz gekocht. Deze voldoet helemaal aan mijn eisen. Misschien zijn de 10 kanalen wat aan de ruime kant, maar de manier van programmeren werkt door het grote beeldscherm uitstekend. Tot nu toe geen enkel probleem gehad. Dat FASST systeem werkt in mijn ogen perfect. Al met al een aanrader.