Kijk ,het is natuurlijk zo dat een ESC wordt gebruikt voor het regelen van een motertoerental.
Omdat motoren worden toegepast in modelauto`s`/ boten /vliegtuigen etc.
Hieruit zin ESC ontworpen: koolborstelversie`s en de koolborstellozeversie`s.
Bij deze toepassingen is de snelheid van verwerken van een toerental niet van groot belang.
Echter bij een quadkopter(wat trouwens een mechanisch verzinsel is)is het van belang om een stabiele vliegmachine te besturen door middel van toerental gestuurde motoren.
Met een mechanisch verzinsel bedoel ik: het is geen model van een in werkelijk bestaand vliegend object.
Bij een quadkopter is de snelheid van de stuurcomando-verwerking dus wel van belang.
Bijv. bij richtingscomando moet er iets sneller gaan draaien en/of langzamer.
Een controllerboard met gyro`s wilt het board houden zoals het is(stabiel)
Echter als het toerental van de motoren nogal zwaberen, krijg je vanzelf overbesturing van die motoren wat dan weer resulteerd in een onstabiel geheel.
Als ik naar de toekomst kijk.....futaba is al in de weer met een bussysteem.
Ik denk dat de RC techniek in de komende jaren zal gaan overstappen op een soort van serieele bus voor alle servo`s en ESC`s etc
Dan wordt de communicatie tussen zender al sneller,maar de communicatie tussen een onboardcontrollel en zijn aangesloten servo`s en ESC`s nog sneller.
Daar heb je nu nog niets aan.
Dus moet je nu de keuze maken: iets bestaand gebruiken of iets zelf te gaan onwikkelen.
gr Richard
|