Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Discussie: Zenderkeuze
Los bericht bekijken
Oud 31 augustus 2010, 21:50   #43 (permalink)
bdoets
Vriend van modelbouwforum.nl

bdoets's schermafbeelding

Leeftijd: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arno888 Bekijk bericht
Mijn kritiek gaat richting ene mijnheer Bart Doets die te pas en te onpas iedereen aan de chinees wil hebben. Niks mis mee, maar na een keer weten we dat intussen wel ....
Ik wil absoluut niet iedereen aan de chinees hebben. (Behalve die Corona vlieg ik trouwens ook Spektrum - tja dat wordt geloof ik ook in China geassembleerd?)

Wat mij stoort is dat het kostenaspect zelden of nooit ter sprake komt als het over zenderkeuze gaat, en een beginner zal zich vaak helemaal niet realiseren dat als-ie een jaar later een stuk of zes vliegtuigen heeft, daar ook zes ontvangers in zitten. Op dat ogenblik maakt de oorspronkelijke keuze voor Futaba, ten opzichte van bijvoorbeeld Spektrum, grofweg 240 euro uit, en ten opzichte van Assan of Corona, 480 euro! Dat zijn bedragen waar iedere beginner terecht van schrikt.
Het geniepige is dat de aanschafprijs van zender + 1 ontvanger niet zo buitensporig veel hoger is als andere merken. Als nietsvermoedende beginner stink je daar gewoon levensgroot in.

Misschien is Futaba wel de Ferrari onder de zenders hoor - maar geen enkele beginner is gebaat bij een Ferrari, en als geld geen rol speelt kan-ie er een jaartje later alsnog wel een kopen. Ook Ferrari's vind ik trouwens buitenproportioneel duur.

Lang leve de mensen die het allemaal precies uitrekenen en weten dat ze later meerdere ontvangers nodig hebben en wat die gaan kosten. Maar zo zijn we niet allemaal. En de mensen die niet zo zijn, lezen ook niet alle draadjes over zenderkeuze. En daarom vind ik het zinvol om daar op te blijven wijzen.
Er staat duizendmaal op dit forum uitgelegd wat de verschillen zijn tussen 35 Mhz en 2,4 Ghz, om eens wat te noemen. Maar dat je jezelf als beginner honderden euro's kan besparen met de keuze van je zendermerk, dat mag ik maar mondjesmaat verkondigen? Pfff... ik denk het niet.

Statistieken
Leden: 21.803
Discussies: 104.921
We verwelkomen onze meest recente forumlid, AlbertR
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht weegbrug
1 mei 2012 18:51
door jordy
Ga naar eerst nieuwe bericht Phoenix-Sim V3 flight...
27 mei 2012 12:50
door smeets116
Ga naar eerst nieuwe bericht Turnigy head lock and...
22 mei 2012 10:50
door TLS
Ga naar eerst nieuwe bericht EMCR Rozenburg,...
14 oktober 2009 09:58
door Alexzzz
Ga naar eerst nieuwe bericht Rijders/Vliegers...
6 oktober 2011 14:55
door Burp
Ga naar eerst nieuwe bericht Spitfire uitbalanceren
27 mei 2012 12:03
door swatson
Ga naar eerst nieuwe bericht Traxxas Slash 4x4 RTR +...
27 mei 2012 13:23
door MadMan
Ga naar eerst nieuwe bericht Vliegklare Gaui...
17 april 2012 19:51
Ga naar eerst nieuwe bericht probleem met failsafe
25 mei 2012 07:30
door m&n
Ga naar eerst nieuwe bericht Snelle, sterke auto.
15 mei 2012 20:09
door RCRacer
Showcases in database
Total ShowCases: 866