Van alu spul wordt het geheel inderdaad stabieler, en het is ook sterker.
Maar een alu kop zal eerder buigen, en omdat het sterker is geeft het de kracht van een crash gewoon door aan een volgend onderdeel, wat daardoor eerder kapot gaat.
Een veel mensen die voor het eerst vliegen overcorrigeren nogal ernstig, daarnaast zullen velen de toegenomen stabiliteit ook niet merken in de eerste maanden.
Het is meer dat de heli zich wat strakker gedraagt (minder flex in de kop) misschien wat minder trillingen.
Maarrrrr...
Je hoeft het natuurlijk niet te laten

Als jij gewoon dat spul er op wilt, moet je dat zeker doen
Kwaad kan het zeer zeker niet, kost alleen een piets meer als er een crash voorvalt
Qua electronica:
Ik heb geen persoonlijke ervaring met KDS, dus ik kan niet uit eigen ervaring vertellen hoe het spul zich gedraagt.
Wat ik wel kan zeggen, is dat het hier gewoon niet veel voorkomt dat er een probleem met deze electronica wordt voorgelegd.
Aangezien een probleem vaak meteen wordt gedeelt met anderen, maar een positief verhaal eigenlijk bijna nooit wordt verteld, ga ik er van uit dat het wel goed zit met de electronica
Probeer voor je allerlei dingen gaat aanpassen, eerst wat vlieguren te krijgen. Het zou jammer zijn om goed spul in een crash te verzieken
Kun je eenmaal in de lucht blijven, heb je de eerste en engste crashes gehad. Dan ga je ook wat langer vliegen en minder sleutelen, aanpassingen en tuningdelen zal je dan wat langer kunnen gebruiken
En voor pitch play: Hier zul je veel van opsteken!
Loop ook het forum eens door uit mijn vorige post, dan zul je zien dat het qua technische kennis in ieder geval wel goedkomt