Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tommie Na jaren nitro auto's gereden te hebben zo juist ook de stap naar een heli gemaakt!
Veel wikken en wegen gingen vooraf, maar uiteindelijk toch voor deze cb100 gekozen omdat ik dan een kleine heli heb waarmee ik altijd kan vliegen. Bovendien sprak mij deze controller meer aan dan die van de nine eagles pro en kan ik deze op mijn computer aansluiten voor het oefenen met een sim.
Iemand een linkje naar leesvoer of iets dergelijks over hoe te beginnen met heli vliegen?
Met een simulator en een playstation controller gaat het een klein beetje... |
Voor een complete beginner wat vliegen betreft is een lichtere heli als de Solo Pro een voordeel, hoe lichter, hoe minder schade bij een crash. Maar goed, de CB100 is ook een leuke. Hier staan allerlei tips voor het vliegen:
RADD'S SCHOOL OF ROTARY FLIGHT?
Je zou ook kunnen overwegen om voor de allereerste stappen zo'n goedkoop coaxje met infrarood zender te nemen, om een beetje gevoel te krijgen. De CB100 is een single rotor heli, en hoewel zeer stabiel, kan hij ook snel aan de andere kant van de kamer zijn waardoor je even niet weer wat je moet doen. Een sim helpt wel wat, maar vliegen zonder de druk van de kans op schade is anders dan "the real thing". En de turbulentie die je heli in de kamer veroorzaakt wordt ook niet gesimuleerd.