Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johnny. Aan Bart en Janjaap,
Ik zal me nog eens verdiepen op internet met het spectrum verhaal.
Het is allemaal nog al moeilijk te begrijpen. |
Wat is moeilijk te begrijpen? Die Spectrum zender is niks mis mee hoor!! Er zijn bij ons een aantal leden die daar ook mee vliegen (DX6i)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johnny. Ik vlieg met mijn DG 1000 ook vrij hoog, weet niet hoe hoog.maar wel zo hoog dat het een heel klein vliegtuigje is waar mijn neef bij mij staat, voor als ik even niet meer zie wat ik doe.
Daarbij wordt ik een beetje bang dat de reikwijdte van zo'n mee geleverde zender niet over houd. Vandaar dat ik ook belang heb bij een goede zender. die de voltage van de accu ook weergeeft. Zouden er trouwens ook hoogtemeters voor een redelijke prijs te krijgen zijn?
En nog bedankt voor julie reactie!
gr johnny |
Het voltage van de zender accu of van de ontvanger accu? Bij de ontvanger accu zul je dan ook telemetrie nodig hebben!
En een heel klein vliegtuig is natuurlijk relatief. Als je een vliegtuig met een spanwijdte van 1.3m (EZ*) als een stipje ziet of een F3J zwever van 4m als een stipje. Dan zit die F3J zwever wel aardig veel hoger.
Toch lijkt "hoog" vaak meer als dat het daadwerkelijk is.
Hier nog een hoogtemeter voor 'weinig'
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Altitude MicroSensor (standalone or e-logger) V3
Er zijn er wel meer. Dan moeten we nog even verder zoeken.