Hallo Peter
Zit zelf nu in 6 gymnasium. En ik doe nu ongeveer 2 jaar aan modelvliegen en een paar jaar langer aan modelbouw.
ook ik moest vorige schooljaar beginnen met mijn profielwerkstuk. Ik koos een modelvliegtuig ontwerpen met onderzoek op vleugels, staart en motor. Ik had ook wat grotere plannen met wat ik wou. Maar na even alles op papier gezet te hebben onderzoeksvragen bedacht. Plus en min punten van verschillende type vliegtuigen. En even wat berekeningen gemaakt van de globale kosten van de verschillende vliegtuigen. Kwam ik tot de conclusie dat het beter was een redelijk simpel vliegtuig te nemen. Maar wat dieper op de verschillende kanten van het model in te gaan. Ik heb eerst schetsen gemaakt van het vliegtuig wat ik voor ogen had. En daarna gezocht welke bouw kit het dicht in de buurt van de schetsen zat. Bij mij was dat bijvoorbeeld de trainer 1600 van plotterwelt ook hier op het forum.
mijn tips zijn
-Zet alles goed op een rijtje
- maak duidelijke onderzoek vragen
-Denk niet te groot beter kleiner en goed dan iets groots wat niet werkt.
- onderschat de bouw tijd niet.
- onderschat ook de kosten niet(weet niet wat je al hebt aan accu's lader en zender)
- schoonheid moet je niet altijd voor functionaliteit laten gaan.
- zoek op dit mooie forum is veel te vinden en iedereen is wel bereid te helpen.
veel succes met jullie onderzoek
mvg.
Andreas
Laatst gewijzigd door andreasfischer; 1 september 2010 om 21:01
Reden: verduidelijking
|