Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GDV-Maxx Wordt door iemand anders genoemd. Volgens de specs trekt de motor normaal zelfs maar 55A... De lipo was hoogstens 15 ladingen oud en had nog volledige capaciteit. Ik denk dat ik misschien de reden ken. Het was een combinatie van een 20c en 25c... Dit heeft goed gewerkt in mijn boot, maar misschien heeft de 25c lipo te hoge stromen gestuurd door de 20c (ookal is het zogezegd maar 55A) |
Wordt door iemand anders genoemd ..... Das een hele betrouwbare methode idd

Voor je dat soort dingen gaat roepen zou ik eerst eens zelf een datalogger aanschaffen zodat je weet waar je het over hebt en wat er daadwerkelijk in de auto gebeurd
De piekstromen die je trekt liggen vaak een heeel stuk hoger als wat de fabrikant opgeeft als max.... Das namelijk het aantal A's wat de motor trekt onder ideale omstandigheden , bij optrekken moet de motor vanuit een blokkering gaan werken en trekt het ding dus veel hogere stromen als die aangegeven 55A.
Verschillende lipo's mixen is ook
nooit goed

Als je bv. 2x 2S wil gebruiken moet je zorgen dat het 2 exact dezelfde lipos zijn (liefst nieuw) , altijd hetzelfde setje samen gebruiken en ze samen laden en ontladen.
Als je dat niet doet loop je het risico dat er teveel verschil in de prestaties is waardoor er dingen fout gaan ....