Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burp Als je een 4S accu wilt gebruiken kun je heel simpel twee accu's van 2S pakken en deze in serie zetten. Wel dezelfde accu's uiteraard.
Bij goed gebruik kan er weinig gebeuren. De verhalen zijn er maar die zijn er ook voor NiMh. |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaalie Mooi!
Je bent weer lekker op gang.
Betreffende de as met de "dogbone's", dat gaat zeker prima draaien. We hebben het in het verleden wel gebruikt op diverse snelle electrobootjes. De kracht die erop komt is minder dan de krachten als aandrijfas in een auto, echter het toerental is wel veel hoger. Als de as recht is (goed in balans), zal deze konstruktie lang meegaan.
Het nadeel van deze "koppeling" vond ik de herrie die eruit kwam. Wij hebben het destijds opgelost door de koppeldelen vol te stoppen met dik en taai vet, en over het geheel twee krimpkousjes te krimpen. Gezien dat de as niet hoeft te bewegen zoals in een auto, bleef de krimpkous wonderbaarlijk lang erg goed zitten, en hield zo het vet op zijn plek.
Ideaal zou zijn, zoals al gezegd, twee 2S akku's. Wat is ongeveer het gewicht dat de akku's mogen hebben?
Succes,
vriendelijke groeten,
Aldert |
Bedankt voor de input heren !
De NiMh kunnen inderdaad ook brand veroorzaken, in een ver verleden had ik per ongeluk kortsluiting veroorzaakt in een modelauto met NiMh accu, met als gevolg een grote rookwolk in de vorm van een paddestoel boven m'n auto, alle elektronica en isolatie was doorgebrand.
De bedoeling is dat de motor + regelaar op 14,8 volt gaan draaien, wat het maximale gewicht van de accu's mogen zijn weet ik niet.
Ik moet nog steeds een weegschaal aanschaffen om de boot te wegen, dit weekend wil ik in ieder geval proberen om de boot in het water te leggen zodat we kunnen zien hoe het gewicht tot nu toe verdeeld is.
De cardanas zal inderdaad wat lawaai maken, dat neem ik op de koop toe, waarschijnlijk word het geluid ook nog gedempt door het houtwerk. Ik ga die as in ieder geval na elke vaart checken op problemen.
Heb al zitten kijken op de Conrad site voor 2x 2S Lipo's, ben er alleen nog niet helemaal uit wat ik precies moet bestellen, ik heb ook nog een Lipo lader nodig.