Interessant, ik ga het volgen!
B.t.w. momenteel test ik een protomodel van een betaalbare frontmount voor aan b.v. een 600 heli. Gebouwd van aluminium, relatief licht voor een alu constructie.
Het is een stevige stabiele mount, die geen moeite heeft met een midsize DLSR.
Tevens is deze 3 assen draaibaar, en het platform is eenvoudig af te stellen om het CG van de camera exact rond de draaipunten van de assen te verschuiven.
Ook is het makkelijk om m.b.v. micro, maar ook standaard formaat servo's de assen te draaien, en m.b.v. gyro's dus ook goed te stabiliseren.
Zoals de mount nu is zijn de resultaten véél belovend. Zelfs met de HK gyro's al verbluffende resultaten betreffende stabiliteit. Er zal nog hier en daar iets worden aangepast om de produktie ervan makkelijk te maken.
De mount word in later stadium zonder electronica aangeboden, in eerste instantie als volledige frontmount, en dus over drie assen draaibaar. Op deze manier kan iedereen die een iets grotere heli heeft, en graag eens luchtfotografie wil doen, op een zeer betaalbare manier goede foto's maken!
Ik ben trouwens nog steeds nieuwsgierig waarom je afziet van het idee om met een heli te gaan fotograferen?
Vriendelijke groeten,
Aldert
|