Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe P Ik zit wel met hier en daar een blaasje onder de glasmat die ik er maar niet uitkreeg tijdens het verwerken. Wat kan ik hier het beste mee doen? Schuren en plamuren?
Grt |
Hoi Philippe,
Zijn het blaasjes of is het een lege ruimte onder de mat omdat de romp daar een kuiltje heeft?
Blaasjes zijn bultjes die je weg moet schuren, je kunt het ook met plamuur vullen.
Als het kleine ruimte onder de mat is zou ik er niets aan doen, waar nog plamuur nodig is plamuren gronden en af spuiten in de kleur.
Als je met epoxy hebt gelamineerd en er zijn plekken waar de glasmat niet helemaal blijft zitten, laat het lekker aanstijven en naar een uur of twee plakt de epoxy behoorlijk druk dan waar de mat nog los zit/luchtbel aan.
Je zult zien dat het dan wel blijft vast zitten.
O, ja, werk met lamineren met een plamuur rubber en niet met een rolletje.
Met een rolletje breng je veel te veel op.
Maak de glasmatten op maat, smeer dan de romp in met epoxy (gebruik hier voor een goedkopen platte kwast, kan je hem na gebruik weg gooien) leg de mat er op en je zal zien dat de mat al aardig doorzichtig woord, waar dat nog niet is giet je er wat epoxy op en gebruik om het uit te struiken het plamuur rubber.
Plamuur rubber vormt zich mooi naar de romp.
Door een plamuur rubber te gebruiken druk je alle lucht onder de mat vandaan en gebruik je ook niet te veel epoxy.
Door de romp eerst in te smeren met epoxy heb je ook veel minder kans op lucht onder de mat.
Groet Jan...