De C-160 Transall is ook nog een optie. Tot een meter of 2max.
Als je een beetje handig bent met piepschuim kan je ook een eind komen. Tekeningen van dit soort modellen zijn er wel te vinden. Al dan niet houtbouw maar dat is wel om te zetten naar piepschuim malletjes met wat handigheid.
Heel slecht vliegen deze modellen niet dus als je ondertussen met een trainerkistje leert vliegen kan dat wel zonder problemen.
Moet het mooi worden kan je het schuim netjes afwerken met lichtgewicht plamuur en indekken met glasvezel. Al zou ik er niet aan beginnen. Op school gaat het meer om de theorie en werkzaamheden om het project dan het werkelijke project zelf.
Dit is ook een piepschuim modelletje wat ik gewoon uit wat schuim heb gebouwd. Wel uit het handje zonder tekening maar goed ik heb al wat ervaring opgedaan en dan kan je al snel iets vliegend krijgen.
betuwsemodelvliegclub.nl • Bekijk onderwerp - Nieuw hebbedingetje EDF projectje.
Op het BMC forum staan bij indoorvliegtuigen wel wat foto's om schuim te snijden.
Op
RCGroups.com: The ABCs of Radio Control - Aircraft, Boats, and Cars! zijn vast wel wat tekeningen te vinden van een leuk modelletje.
Maar er komt hoe dan ook een hoop bij kijken.
Vind het wiel niet opnieuw uit en zoek en vraag een hoop.
Of..
Wel een maatje meer en ook een klein beetje duurder. vanaf 2x4500 euro voor alleen de turbine
Gr. Dennis