Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZamBeZi Microdeans is the way to go
o.a. the koop bij aircraft-world.com
de CB100 is nu is de "aanbieding" bij de firma Q voor 209,=; ze zijn echt knettergek bij die winkel |
Strakke aanbieding met een adviesprijs van € 134,-
Die van mij is echt toe aan een revisiebeurt, dus nog ff kapotvliegen met extreme moves. Heerlijk geraced op de ruimte, hoop strakke reddingsacties, paar klappers maar niet kapot te krijgen
Helaas bleek het reserve mainframe beschadigd (transportschade) en tijdens 1 van de klappers hebben staart en hoofdrotor ruzie gekregen met als resultaat erg kort afgeknipte tail-rotor draadjes.
Heli vliegt wel weer na een "plakband" en soldeer reparatie, maar voor een goede revisie heb ik toch wel een nieuwe staartmotor en mainframe nodig.
Staartmotor ligt al een tijdje in 2-een, heeft zijn voordelen omdat bij klappers niet de rotor afbreekt maar de outrunner incl. rotor wegschieten.
Wel goed voor de beheersing zo'n nerveus CB100 helietje, gyro grijpt vrij radicaal in vanwege de ruim 2cm kortere staart, gare staartmotor en gaar hoofdtandwiel.
Not broken, still on air, maar wel tijd voor een fix
CB100 is wat mij betreft dan ook genomineerd voor de speelgoed van het jaar award