Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertus Ik zie net dat het door mij gelinkte draadje ook gewoon 640 x 480 is.
Hoe kan het dan zo langzaam zijn? |
Volgens mij zijn de foto's in dat draadje inmiddels verwisseld voor kleinere versies. Als dat niet zo is, dan slaat mijn computer kennelijk een cache op van de laatste keer dat ik er keek... want het laadt nu wél snel.
Er is een grotere versie te zien als je er op klikt, maar de foto's die gisteren in dat draadje stonden waren nog minstens vier keer zo groot. Er is dus wel degelijk iets veranderd.
Overigens, ook 800 pixels breed zou ik persoonlijk op zich geen probleem vinden, dat past nog steeds op het scherm en laadt snel genoeg (bij mij tenminste). Maar de resolutie van de gemiddelde digicam wordt ieder jaar hoger, terwijl erg veel mensen kennelijk niet weten hoe je een foto kleiner kan maken... af en toe bouwt er een foto op waarvan je de linkerbovenhoek ziet en denkt, wat wordt dat? En een paar seconden later, als-ie helemaal geladen is, wordt-ie alsnog naar een passend formaat geschaald... vooral als er een rijtje foto's in zo'n bericht staan is het heel irritant, dan blijft het beeld verspsingen.
Mensen snappen gewoon niet dat het geen zin heeft (en alleen maar hinderlijk is) om een foto te plaatsen die meer pixels heeft dan een monitorscherm.
Ik heb een 12 megapixel camera (en ook nog een 6 megapixel trouwens). Ik verklein dingen voor het Forum met Photoshop. Niet het handigste hiervoor, maar dat ken ik tenminste goed... vaak comprimeer ik ze ook nog wat, komen ze helemaal snel binnen.
Foto's boven de 800 pixels breed zouden wat mij betreft geblockt moeten kunnen worden. Geen idee of dat mogelijk is.