Bertus,
Heb je gezien waar die desbetreffende foto's vandaan komen? Niet van het modelbouwforum upload waar keurig alle
te grote foto's automatisch geresized worden naar 800x800 pixels en met een max van 100kb. Het modelbouwforum heeft het dus prima voor elkaar van hetgene wat jij bedoeld
Deze foto's zijn
extern gehost en naar het forum gelinkt! En daar zit nu juist de clou. Dit probleem kom je alleen tegen bij externe host zoals ImageShack enz. Hier kan ik me ook aan ergeren idd. En dat kan je helaas niet uitschakelen.
Wat je wel kan doen is in je gebruiksinstellingen bij
opties een image resizer kiezen om de webpagina van het forum in zijn context te behouden als je het forum bekijkt. Staat deze n.l. op origineel behouden dan de pagina zeg maar uit zijn fatsoen getrokken worden bij grote foto's. (Dit gaat helaas niet de trage upload van externe host foto's tegen).
De grote (pixel size) van de foto heeft trouwens helemaal niets met de grote van het bestand te maken. Ik upload een foto van 1024x768 of groter net zo mooi in een bestands grote van 50Kb, terwijl sommige een 640x480 op 1Mb weten te houden. En als je dan de goede resizer hebt ingesteld naar jouw behoefte komt de foto altijd goed op je scherm ongeacht het formaat en met een max. bestands grote van 100Kb wat de max upload grote is ingesteld door Robert.
De enquete is in mijn ogen dus onzin daar dit alles is ondervangen in forum instellingen en instellingen te maken bij je eigen opties.
Hopelijk duidelijk voor iedereen wat ik bedoel
Gr. Teus